Dr. Lucy Gildea

Chief Scientific Officer
Toonaangevend bij de Co-Creation, om producten te leveren die vrouwen echt willen
 

"Co-Creation is datgene wat ik de kracht van grote individuele  ideeën noem, die iets BETERS worden als je ze samen ontwikkelt. Onze inspiratie komt van vele plekken en wij kijken vaak buiten de schoonheidsindustrie rond om erachter te komen hoe wij trends bij de huidverzorging kunnen implementeren. Om echt onweerstaanbare producten te leveren investeren wij in vooruitziend consumentenonderzoek en technisch onderzoek, zodat wij gebruik kunnen maken van de nieuwste technologieën. Wij werken aan de ontwikkeling en fabricage van een veilig en kwalitatief hoogwaardig product. Wij wijden ons aan de ontwikkeling van effectieve producten die vrouwen echt willen hebben en waarmee onze ondernemers hun business kunnen opbouwen. Dat is het voornaamste doel van onderzoek en ontwikkeling."

Dr. Lucy Gildea, Chief Scientific Officer at Mary Kay.
Terry Jacks, Vice President, Product Development at Mary Kay

Terry Jacks

Vice President, Product Development
Een exact recept uit een laboratoriumbeker tot 5000 liter vergroten

"Talrijke ondernemingen zijn erop gespecialiseerd producten te formuleren of te fabriceren. Wij zijn op allebei gespecialiseerd; daarom hebben wij zojuist ruim 100 miljoen dollar in een nieuw, ultramodern productie-, onderzoeks- en ontwikkelingscentrum geïnvesteerd. Wij produceren niet alleen in Dallas, Texas, maar moeten ook in staat zijn exact dezelfde producten op al onze productielocaties overal ter wereld te vervaardigen. Dat is een geweldige prestatie als je bedenkt dat je met een kleine laboratoriumbeker begint en later reservoirs met tot wel 5000 liter inhoud gebruikt die op verschillende plaatsen staan, waar overal dezelfde resultaten moeten worden bereikt. Het is min of meer zo als bij een bakrecept. Je kunt niet gewoon de waarden van de ingrediënten vermenigvuldigen en dezelfde resultaten verwachten. Dat is absoluut geweldig.“

Dr. Michelle Hines

Director, Global Cosmetic Research & Innovation
Met elk product de passie voor wetenschappelijk onderzoek wekken

"Wij brengen veel tijd door met uitwisseling met wetenschappelijke vakmensen en academici alsook met toonaangevende technologie-ondernemingen. Wij werken samen met experts op het gebied van de dermatologie en met grote universiteiten op de hele wereld. Onze wetenschappers nemen aan prominente academische conferenties deel en wij houden wetenschappelijke peer-review tijdschriften actief bij. Wij gebruiken al die verschillende interacties en coöperaties om vaart achter onze ontwikkelingsprojecten te zetten, want wetenschap is onze passie en onderzoek staat in het middelpunt van ons handelen. En daar zijn wij dol op. Wij gebruiken het voor het ontwikkelen van producten die het nut voor de huidverzorging bieden dat vrouwen wensen."

Dr. Michelle Hines, Director, Global Cosmetic Research & Innovation at Mary Kay
Dr. Bridgette January, Director, Product Formulation, Process Development & Commercialization at Mary Kay

Dr. Bridgette January

Director, Product Formulation, Process Development & Commercialization
Perfectionering van het design van vorm, textuur en finish

"De samenstelling is heel, heel ingewikkeld. Er is een evenwicht tussen het vermogen de consument een mooie samenstelling te bieden en het vermogen deze stabiel en effectief te maken. Bij de productsamensteling concentreren wij ons vooral op vorm, textuur en finish. Er zijn veel crèmes en lotions in de handel, maar wat brengt een vrouw ertoe ze eens uit te proberen en ze elke dag opnieuw te willen gebruiken? Wat zal haar ertoe brengen over dit product te zeggen: "Wow, dat is fantastisch"? Wij hebben een heel team met uiterst creatieve medewerkers die zich ervoor inzetten juist dat te doen."

Dr. Cristi Gomez

Director, Human Product Safety & Environmental Toxicology
Het onderzoek naar productveiligheid stimuleren

"Als globale onderneming is het belangrijk dat wij over een brede productenportfolio beschikken, die wereldwijd aan de uiteenlopende behoeften van vrouwen voldoet. Een portfolio die kan groeien en zich verder kan ontwikkelen als de behoeften veranderen. Als er nieuwe formules worden ontwikkeld, moeten wij ervoor zorgen dat elke inhoudsstof en elk product aan onze strenge standaards voldoet en wij investeren veel in het bestuderen en ontwikkelen van nieuwe technologieën om het onderzoek naar productveiligheid te stimuleren." 
Dr. Cristi Gomez, Director, Human Product Safety & Environmental Toxicology at Mary Kay
David Gan, Senior Principal Scientist, Skin Research & Technology at Mary Kay

David Gan

Senior Principal Scientist, Skin Research & Technology
Op zoek naar een wereld van inspiratie die tot innovaties leidt

"Inspiratie kan overal vandaan komen. Wij hebben wetenschappers in ons lab die innovatieve technologieën hebben ontdekt door gewoon een saftbar in te gaan, waar zij een gloednieuw botanisch extract identificeerden. Door de zorgvuldigheid in het laboratorium, waar ontelbare inhoudsstoffen worden bestudeerd en hoe zij ten goede komen aan de huid, ontwikkelen wij fantastische geoctrooieerde innovaties, die onze consumenten huidvoordelen bieden. Een innovatief platform worden wij omdat wij weten hoe wij deze inspiratie kunnen benutten."   

Dr. Shoná Burkes-Henderson

Senior Scientist, Clinical Research
Grijpbare voordelen tot leven wekken

"Wij weten dat wij over een fantastische werkstoftechnologie in onze producten beschikken, maar doen toch klinische tests om de werking op de huid te bevestigen. Klinische tests dragen eraan bij te garanderen dat wij onze klanten belangrijke voordelen bieden. Bovendien maken wij gebruik van de nieuwste testtechnologie om voor exacte en relevante resultaten te zorgen. Het werk dat wij doen is zo grijpbaar omdat wij de verbeteringen op de huid van de vrouwen kunnen zien. Dat zorgt voor passie bij het werk dat ik doe. Ik maak deel uit van iets dat een vrouw laat glimachen, omdat zij een effect ziet dat voor haar echt belangrijk is."
Dr. Shoná Burkes-Henderson, Senior Scientist, Clinical Research at Mary Kay.
Dr. Alphonsus Dang, Manager, Product Safety at Mary Kay.

Dr. Alphonsus Dang

Manager, Product Safety
Waarborg van onze hoge kwaliteitsstandaards

"De huid kan bij verschillende mensen ook verschillend gedrag vertonen. Daarom investeren wij voortdurend in een groot aantal tests voor veel verschillende huidtypes om ervoor te zorgen dat elke inhoudsstof en elke definitieve formule onbedenkelijk is. In samenwerking met oogartsen, dermatologen, onafhankelijke laboratoria en controle-instellingen bevestigen wij dat onze producten aan onze hoge kwaliteits- en veiligheidsstandaards voldoen en met slechts enkele uitzonderingen ook geschikt zijn voor mensen een gevoelige huid."