Met de wens om het leven van vrouwen te verrijken en een scherp zakelijk inzicht heeft Mary Kay Ash haar droomonderneming ontwikkeld en een voorbeeld gesteld dat anderen kunnen volgen. Lees meer over de mijlpalen die Mary Kay tot een bekende naam en een wereldwijd merk van huidverzorging en cosmetica hebben gemaakt.

  • 1960
  • 1970
  • 1980
  • 1990
  • 2000
  • 2010

De jaren 60

1963

Beauty by Mary Kay wordt geopend op vrijdag 13 september, in een winkelruimte van 50 vierkante meter in Dallas, Texas.

1964

Mary Kay introduceert een complete lijn huidverzorgingsproducten uitsluitend voor mannen.
Mary Kay organiseert de eerste ondernemingsconventie, die Seminar wordt genoemd. Vandaag is Seminar een van de grootste jaarlijkse conventies in Dallas, Texas.

1969

Mary Kay Ash stelt de eerste roze Cadillac ter beschikking aan de vijf beste onafhankelijke Sales Directors.
De bouwwerkzaamheden voor de Mary Kay productiefaciliteit in Dallas gaan van start.


Beauty by Mary Kay opens on Friday, Sept. 13, 1963 in a 500-square foot storefront in Dallas, Texas.

De jaren 70

1971

Mary Kay breidt uit en opent de eerste internationale dochtermaatschappij in Australië.

1973

Mary Kay viert haar 10-jarige jubileum en het aantal onafhankelijke Mary Kay verkopers stijgt tot boven de 20.000.

1976

Mary Kay krijgt een beursnotering op de New York Stock Exchange.

1979

Een van de oorspronkelijke negen Mary Kay onafhankelijke schoonheidsconsulentes boekt voor het eerst in de geschiedenis van de onderneming een record van 1 miljoen dollar aan provisie.

Mary Kay MK Milestones 1970s

De jaren 80

1983

Mary Kay viert haar 20-jarig jubileum en de omzet van de onderneming stijgt tot boven de 300 miljoen dollar (USD).

1984

Mary Kay Inc. staat op de eerste lijst van ‘De honderd beste bedrijven om voor te werken in Amerika’ van het tijdschrift Fortune.

1985

Mary Kay Inc. komt weer in handen van de familie.

1988

Mary Kay opent een vestiging in Mexico

1989

Mary Kay Inc. start met een recyclingprogramma voor papier, kunststof, glas en aluminium.

Mary Kay viert haar 20-jarig jubileum en de omzet van de onderneming stijgt tot boven de 300 miljoen dollar (USD).

De jaren 90

1990

Mary Kay is nu actief in 10 landen

1991

De geconsolideerde omzet wereldwijd bereikt de 500 miljoen dollar (USD).

1993 

Mary Kay Inc. viert haar 30-jarig jubileum en opent het Mary Kay Museum in het hoofdkantoor van de onderneming in Dallas.
In 1992 is Mary Kay Inc. een van de Fortune 500 bedrijven.
Mary Kay opent een vestiging in Rusland.
Mary Kay Inc. staat opnieuw op de lijst van 'De honderd beste bedrijven om voor te werken in Amerika' van het tijdschrift Fortune.

1995

1993: Mary Kay staat op de lijst van 'De honderd beste bedrijven om voor te werken in Amerika' van het tijdschrift Forbes.

1996

De Mary Kay Ash Charitable Foundation wordt opgericht. De stichting, die nu bekend staat als de Mary Kay FoundationSM, is een nonprofit-stichting die onderzoek subsidieert naar de vormen van kanker die vrouwen treffen. De stichting financiert ook bewustwordingsprojecten om geweld tegen vrouwen te voorkomen en subsidieert opvangtehuizen voor vrouwen in het land.
Mary Kay Inc. is een van de 20 ondernemingen die worden vermeld in het boek Forbes Greatest Business Stories of All Time, en Mary Kay Ash is de enige vrouw die wordt beschreven in het boek.
Voor het eerst in de geschiedenis van de onderneming stijgt de geconsolideerde omzet tot boven de 1 miljard dollar (USD).

1998

Mary Kay Inc. staat op de lijst van 'De honderd beste bedrijven om voor te werken in Amerika', gepubliceerd door het tijdschrift Fortune.
Mary Kay Inc. viert haar 35-jarig jubileum. De onderneming verandert de kleur van de felbegeerde roze Cadillac in parelmoerroze.

1999

Mary Kay Ash wordt erkend als een Texaanse Vrouw van de Eeuw.

1993: 1993: Mary Kay staat op de lijst van

De jaren 2000

2000

Lifetime Television noemt Mary Kay Ash de markantste zakenvrouw van de twintigste eeuw.

2001

Mary Kay Inc. ontvangt de Industry Innovation Award van de Direct Selling Association voor het programma Mary Kay® Personal Web Site, dat elke onafhankelijke beautyconsultant de mogelijkheid biedt een eigen website te hebben.

Richard Rogers, de zoon van Mary Kay Ash en medeoprichter van de onderneming, wordt CEO.

Mary Kay Ash overlijdt 22 november 2001, op Thanksgiving, haar favoriete feestdag.

2002

Mary Kay Inc. ontvangt de Vision For Tomorrow Award van de Direct Selling Association, voor de steun die de onderneming geeft aan de preventie van geweld tegen vrouwen.

Mary Kay Inc. ontvangt de 2002 Humanitarian of the Year Corporate Award van de Los Angeles Commission on Assaults Against Women voor de steun die de onderneming geeft aan de strijd om een eind te maken aan het geweld tegen vrouwen, jongeren en kinderen.

Mary Kay Ash wordt een laureaat van de Dallas Business Hall of Fame 2002 Laureate en wordt opgenomen in The Academy of Achievement of Sales and Marketing Executives.

2003

Mary Kay Inc. viert haar 40-jarig jubileum en het aantal onafhankelijke Mary Kay verkopers bereikt de 1 miljoen wereldwijd.

Mary Kay Ash wordt de grootste vrouwelijke ondernemer in de Amerikaanse geschiedenis genoemd in een wetenschappelijk onderzoek geleid door de Baylor universiteit.

2004

Mary Kay Ash wordt een van de '25 Most Influential Business Persons of the Past 25 Years' genoemd door Nightly Business Report van PBS samen met de prestigieuze Wharton School of Business.

Mary Kay Ash krijgt posthuum de Humanitarian Rose Award van Kensington Palace in Londen, voor het werk waar ze via de Mary Kay FoundationSM inspiratie voor verleende.

2005

De omzet van Mary Kay Inc. wereldwijd bereikt de 2 miljard dollar.

Mary Kay China viert haar 10-jarig jubileum.

Richard Rogers neemt de functie van Executive Chairman op zich en David Holl wordt benoemd tot President en Chief Executive Officer.

2006

A&E Television Networks zendt de documentaire Mary Kay uit op het Biography Channel.

2007

De Mary Kay® producten worden verkocht op meer dan 35 markten wereldwijd.

2008

Mary Kay Inc. viert haar 45-jarig jubileum en lanceert het wereldwijde initiatief Pink Changing LivesTM, dat als enige doel heeft het leven van vrouwen en kinderen in de hele wereld te veranderen.

Mary Kay lanceert Beauty That Counts®, het eerste wereldwijde marketingprogramma van de onderneming dat vrouwen en kinderen ondersteunt.

Het Dallas Business Journal neemt Mary Kay op in de lijst van grootste filantropische ondernemingen van de stad.

2009

Mary Kay boekt een omzet van 2,5 miljard dollar wereldwijd en het aantal onafhankelijke verkopers stijgt tot 2 miljoen wereldwijd.


2006 - A&E Television Networks zendt de documentaire Mary Kay uit op het Biography Channel.

De jaren 2010

2010

Mary Kay Argentinië viert haar 30-jarig jubileum. Mary Kay bestaat nu 10 jaar in Kazachstan, Maleisië, de Filipijnen en Slowakije en 5 jaar in Moldova. Mary Kay opent een vestiging in Armenië.
Mary Kay ontvangt het allereerste 'Do Good' stempel van Ladies' Home Journal. Het 'Do Good' stempel' werd in het leven geroepen door het tijdschrift om bedrijven te eren die eraan bijdragen om de wereld te verbeteren. Mary Kay werd specifiek geëerd voor de projecten van de onderneming om vrouwen en meisjes te beschermen tegen huiselijk geweld.

2011

In de Beauty That Counts® campagnes van 2008, 2009 en 2010 draagt Mary Kay bijna 4 miljoen dollar (USD) bij aan de ondersteuning van vrouwen en kinderen overal ter wereld.
TimeWise® Night Restore & Recover Complex™ en TimeWise® Miracle Set® worden bekroond met het prestigieuze Good Housekeeping Seal.
De werknemers, onafhankelijke verkopers, familie en vrienden van Mary Kay nemen deel aan de allereerste Global Month of Service van de onderneming.

2013

Mary Kay inc. viert het 50-jarige bestaan van het bedrijf. Wereldwijd zijn er meer dan 3 miljoen zelfstandige schoonheidsconsulentes.


Mary Kay ontvangt het allereerste