• De zes belangrijkste tips voor gezondheit van top tot teen
  • Vitamine C = een superantioxidant
  • Bescherming tegen de zon

DE ZES BELANGRIJKSTE TIPS VOOR GEZONDHEID VAN TOP TOT TEEN

  • Huidverzorging.
    Een van de beste manieren om er beter uit te zien is onze huid gezond en stralend houden.

  • Hydratatie en de juiste voeding.
    Water drinken helpt de huid gehydrateerd en soepel te houden. Dat kan het ontstaan van fijne lijntjes en rimpels verminderen. Daarnaast is uitgebalanceerde voeding met veel vers fruit en verse groenten ook belangrijk. Deze voedingsmiddelen bevatten natuurlijke antioxidanten die uw huid en uw totale gezondheid ten goede komen.
  • Lichaamsbeweging.
    Regelmatige lichaamsbeweging bevordert de doorbloeding en laat uw huid gezond stralen. Lichaamsbeweging kan ook zorgen voor vermindering van de productie van stresshormonen, die opflakkeringen van acne kunnen uitlokken. Indirect bewijs geeft aan dat uw hoeveelheid stress vermindert als u aan lichaamsbeweging doet. Stressvermindering kalmeert de bijnieren en zorgt er zo voor dat er minder hormonen vrij komen, wat acne onder controle helpt te houden. Door regelmatige lichaamsbeweging zweet u ook meer, waardoor verstopte poriën weer opengaan en een positief effect op acne-uitbraken kan worden bereikt.
  • Tijd met vrienden doorbrengen.
    Ontspannen, lachen en contacten onderhouden hebben allemaal een positief effect op uw lichaam en uw geest.

  • Stressvermindering.
    Regelmatige massages kunnen helpen bij het afbouwen van stress. Het helpt u te ontspannen en verbetert de doorbloeding. Massage verwijdert ook dode huidcellen, waardoor de celregeneratie bevorderd wordt. Het resultaat is dat uw huid er beter en gezonder uitziet.
  • Voldoende slaap.
    Het lijkt alsof we er nooit genoeg van kunnen krijgen! Slaap is essentieel voor uw stofwisseling, maar is ook belangrijk voor de gezondheid van de huid. Tijdens de slaap ontspannen de spieren in uw gezicht en dat helpt om rimpels en lijntjes in uw gezicht weer glad te laten worden. Bovendien kan een gebrek aan slaap de regulatie van de bloedvattonus veranderen en dus bijdragen aan gezwollen ogen en kringen onder de ogen.

VITAMINE C = EEN SUPERANTIOXIDANT

ONTSTAAN VAN HUIDBESCHADIGING

Uw huid wordt dagelijks blootgesteld aan verschillende stressfactoren. Oxidatieve stress wordt veroorzaakt door vrije radicalen. Dit zijn instabiele moleculen die door uw eigen natuurlijke stofwisseling in uw eigen cellen worden geproduceerd. Overtollige vrije radicalen kunnen ook worden gevormd door blootstelling aan milieufactoren zoals ozon, tabaksrook en zonlicht. Deze herhaalde aanvallen van vrije radicalen veroorzaken cumulatieve huidschade. Als gevolg daarvan kan het ondersteunende netwerk van collageen en elastine beschadig raken.

Dit is een negatief effect, want collageen speelt een belangrijke rol bij het verstevigen en ondersteunen van de huid. Het collageen wordt daarbij geholpen door het elastine, dat de huid na uitrekking helpt weer in haar oorspronkelijke toestand terug te keren. Dit uitrekken gebeurt duizenden keren per dag door onze gezichtsuitdrukkingen. Naarmate we ouder worden, delen de cellen zich langzamer en beginnen het ondersteunende collageen en het elastine naast de zich opstapelende schade ook nog eens dunner te worden. Dit draagt allemaal bij aan ongewenste effecten zoals het ontstaan van rimpels en uitzakken van de huid.

VITAMINE C ALS REDDING

Een van de beste antioxidanten om schade door vrije radicalen direct af te remmen is vitamine C, ook wel bekend als L-ascorbinezuur. In de loop der tijd hebben mensen het vermogen verloren om op natuurlijke wijze vitamine C aan te maken, dus moeten we deze belangrijke vitamine met onze voeding binnenkrijgen. Vitamine C is zeer belangrijk voor de huid, aangezien het direct vrije radicalen afvangt, helpt bij de synthese van collageen en het ondersteunende netwerk beschermt dat de huid zijn definitie en volheid geeft. Volgens dermatologen speelt vitamine C een belangrijke rol bij de productie van huidverstevigend collageen. Aangezien het lichaam zelf geen vitamine kan produceren, is het goed om het plaatselijk op de huid aan te brengen zodat de huid het continu aangevoerd krijgt.

BESCHERMING TEGEN DE ZON

In de laatste 31 jaar kregen meer mensen huidkanker dan alle andere soorten kanker bij elkaar, maar gelukkig is het te voorkomen. Wetenschappelijk onderzoek heeft uitgewezen dat dagelijks gebruik van een zonnebrandmiddel de kans op het ontstaan van sommige soorten huidkanker kan verminderen.*

Bovendien wordt tot 90% van de zichtbare veranderingen die meestal worden toegeschreven aan veroudering, veroorzaakt door de zon.*

U kunt het best een zonnebrandproduct met de volgende eigenschappen kiezen:

  • Beschermt tegen schadelijke stralen.

    Zonlicht bevat schadelijke ultraviolette A- en B-stralen. UV-B-stralen veroorzaken gewoonlijk zonnebrand; UV-A-stralen dringer dieper in de huid door en kunnen een vroegtijdige veroudering van de huid, rimpels en ouderdomsvlekken veroorzaken. Zowel UV-A- als UV-B-stralen beschadigen de huid en kunnen tot huidkanker leiden – zelfs op bewolkte dagen en in de winter.

    Zonnefilters absorberen, reflecteren of verstrooien UV-licht en beschermen zo de huid. Er zijn twee soorten zonnefilters, fysieke en chemische:

    • Fysieke zonnefilters reflecteren of verstrooien UV-licht voordat het in de huid kan dringen.

    • Chemische zonnefilters absorberen UV-stralen voordat ze schade kunnen aanrichten.

Learn how to choose the best sunscreen.

  • Bevat een breedspectrum SPF van 15 of hoger.
    Een SPF (beschermingsfactor) beschermt tegen 93% zonnebrandschade en een beschermingsfactor van 30 tegen 97%. Een breedspectrum zonnebrandproduct beschermt tegen schade door zowel UV-A- als UV-B-straling.
  • Gemakkelijk op te brengen.
    Zorg ervoor dat u het zonnebrandmiddel royaal op alle aan de zon blootgestelde lichaamsdelen aanbrengt, vooral op het gezicht, de oren, hals, nek, handen en armen. Zonnebrandmiddelen moeten regelmatig opnieuw aangebracht worden – ten minste om de twee uur of na het zwemmen, hevige transpiratie of het afdrogen met een handdoek.

Andere manieren om uzelf tegen schadelijke stralen te beschermen zijn in de schaduw blijven en een hoed en een zonnebril dragen.

Alle Mary Kay®-zonnebrandproducten hebben het aanbevelingszegel van de Skin Cancer Foundation.